[04] – Acta del 5 de març del 2014

Acta Assemblea (ADSP) 5-03-2014

PROPERA ASSEMBLEA: dimecres 19 de març a les 19:00h al Rectorat (Plaça Víctor Siurana)

Assistents: 15M, 15M Cappont, Arran, Comú de Lleida, CUP, Ecoxarxa Lleida, Iaio/-a flautes, ICV, IPCENA, marea blanca, marea groga, marea lila, Som lo que sembrem, Ustec-Stes, Emiliano (a títol personal)

  1. MULTIREFERÈNDUM

S’expliquen els punts que més ens afecten de l’assemblea del 26 de febrer a Lleida on es va presentar oficialment la proposta del multireferèndum pel proper 25 de maig, i hi afegim les aportacions de l’ADSP.

  • A nivell de Catalunya no hi haurà la pregunta de l’aigua i per aquest motiu l’entoma l’ADSP de Lleida, com a pregunta d’àmbit local. La pregunta que se’ls enviarà és: Vol que el servei d’abastament d’aigua de Lleida sigui gestionat directament per l’ajuntament. L’organització del multireferèndum l’analitzarà per comprovar que no sigui una frase tendenciosa.

  • És necessari redactar un argumentari defensant la nostra postura per passar-lo a l’organització del multireferèndum. El Pau farà un primer esbós que servirà de punt de partida per fer la redacció de tot el text.

  • Hi haurà 3 tipus de vot: vot electrònic anticipat del 23 d’abril al 17 de maig, vot presencial anticipat del 18 al 24 de maig i vot presencial el 25 de maig (coincidint amb les eleccions europees).

  • L’organització del multireferèndum facilitarà les urnes i les paperetes.

  • És necessari que les persones que vulguin ser fedatàries ho facin el més aviat possible a la web www.multireferendum.cat/participa/organitza-una-taula. Per obrir una mesa és necessària una persona fedatària. La inscripció també pot ser individual: com a fedatària/-ari o com a voluntari/-ària.

  • Microfinançament: És urgent fer aportacions a http://goteo.org/project/multireferendum perquè és disposa fins a finals de març per arribar a la quantitat de 32.709€. Es demana als diferents col·lectius de l’ADSP que continuïn difonent aquesta informació.
  • El tema de les meses electorals el deixem per més endavant, però podem dir que l’ADSP assumeix Lleida i que s’intentarà que es pugui votar a prop del major nombre possible de col·legis electorals.

  • L’ADSP demana als col·lectius que formen part de l’assemblea que aportin persones voluntàries per assumir taules de vot presencial (del 18 al 25 de maig). Cal recordar que a cada mesa hi farà falta 3 persones, una de les quals ha de ser fedatària i pensar que, si es volen fer torns, cal molta més gent. L’ADSP decideix que la inscripció, a més a més de fer-se directament a la pàgina del multireferèndum, és comuniqui a la comissió de voluntariat de l’ADSP per poder saber com tenim el tema. El Joserra enviarà el correu de l’adreça del multireferèndum perquè es reenviï als diferents col·lectius.

  • El diumenge 9 de març, a les 17:30h: presentació pública del multireferèndum a Fira Natura (a la Fira de Lleida). S’aprofitarà la seua parada dissabte i/o diumenge per, si hi ha persones voluntàries de l’ADSP, explicar la pregunta local sobre l’aigua i repartir el fulletó que es va donar a la rua de carnaval. El Gerard enviarà l’octaveta que es repartirà i que caldrà que els propis col·lectius s’encarreguin de fer les còpies.

  • Roda de premsa per donar a conèixer el multireferèndum i la pregunta local de Lleida, i el dia de la consulta i les diferents formes de vot (cal tenir el logo fet!): la proposta del 7 de març es considera massa justa i es proposa el dijous 13 de març a les 12:00h (lloc a determinar: es vol un lloc simbòlic relacionat amb l’aigua o la participació ciutadana i que sigui cèntric). Es demana que hi vagi el màxim nombre de persones i col·lectius per mostrar la realitat de l’ADSP. Es parlarà amb la gent del multireferèndum per si poden assistir a la roda de premsa.

  1. COMUNICACIÓ

Documents: L’octaveta ja està feta i es va poder utilitzar el dia de carnaval. Ara cal fer una octaveta més breu (de 6 a 10 línies).

Cartell:

Xarxes social: Ja estan funcionant. Aquesta comissió demana poder posicionar-se en nom de la nostra assemblea quan hi hagi un tema que demani una resposta ràpida sobre aspectes que l’assemblea, pel fet de ser una assemblea per la defensa dels serveis públics, dóna per assumits; l’assemblea ho accepta.

Les xarxes han de servir per crear discurs.

Correu:

Premsa:

Criteris compartits de gestió de les xarxes:

Transparència:

Difusió:

Roda de premsa: Data acordada al primer punt.

  1. DIFUSIÓ

1.- Reunions als barris:

Les associacions de veïns a través de la FAV, s’han convocat pel 12 març a les 19.30h.

Arran contactarà amb les associacions juvenils (en aquest referèndum es podrà votar des dels 16 anys)

2.- Parades informatives al carrer major

El 23 d’abril es poden aprofitar parades d’alguns dels col·lectius de l’ADSP per fer difusió del multireferèndum i de la pregunta pròpia de Lleida, i així estalviar el preu d’una taula. Se suggereix fer alguna cosa audiovisual (Raquel).

S’aprofitaran les sortides al carrer només per fer la difusió ja que fins el 18 de maig no es podrà votar presencialment.

Hi ha la possibilitat de tenir la participació de músics de carrer (el contacte el té el Josep M.)

3.- Recollida de vots

A la plaça Paeria hi ha wifi lliure. Per aquest motiu hi ha la possibilitat de votar anticipadament de forma electrònica (del 23 d’abril al 17 de maig) des d’una parada al carrer, però caldrà valorar si es fa o no segons hi hagi o no hi hagi la pregunta específica de Lleida.

Es valora molt positivament recollir vots a l’Aplec del Caragol.

4.- Jornada de debat/formació

La jornada lúdic-reivindicativa-formativa serà el 17 de maig.

El Josep M. s’ofereix per ajudar a l’organització de la jornada.

  1. COMUNICACIÓ VOLUNTARIS

Es calculava que es podien necessitar unes 126 persones voluntàries ja que es calculava que hi havia 21 meses electorals, però hi ha el doble de meses. Aquest fet fa que, si no hi ha prou persones voluntàries, caldrà prioritzar els llocs on s’instal·lin les meses (ex. zones amb més població).

Tenir una urna a l’APLEC que, fins i tot, podria ser mòbil es troba una proposta molt positiva. Segons el nombre de persones voluntàries es decidirà si el diumenge s’hi anirà.

Cal acabar de decidir si, per aquest i altres actes al carrer, es demanarà permís o es comunicarà a l’ajuntament o si ni es demanarà ni es comunicarà a l’ajuntament perquè les xarxes socials són públiques i allí s’anirà informant dels diferents actes.

A principi del mes d’abril, aquesta comissió convocarà el voluntariat per informar sobre tot el sistema de votacions del multireferèndum.

  1. TRESORERIA

Es proposa vendre: xapes, adhesius…amb el logo de l’ADSP. Demanar la màquina de fer xapes a la gent de la PAH. Es començarà a editar les xapes quan es tingui el logo.

Es demana una primera aportació a totes les entitats que participem ADSP per aportar-les al microfinançament. Com què es vol donar un mínim de 150€, es demana una aportació de 10€ que s’haurien de fer arribar a l’ADSP a la propera reunió de la comissió permanent (setmana del 10 de març) o el dimecres 19 de març.

Es proposa passar el pot sempre als diferents actes que fem.

Es pot demanar a les entitats que es facin càrrec, si poden, de fer una certa quantitat de fotocòpies (s’enviaria l’arxiu per fotocopiar a tothom) i així estalviar-nos costos.

Altres idees: muntar un tast d’aigües; vendre una mena de terreta reciclada amb una ampolla d’aigua, terra i llavors no transgèniques de plantes aromàtiques (som lo que sembrem ens podria vendre??). Es deixa per més endavant.

Es miren 3 logos, però es demana que se’n facin un parell més que intentin reflectir les idees que es van proposar a l’assemblea del 12 de febrer. Caldria tenir-los a finals de d’aquesta mateixa setmana per poder-lo passar electrònicament i decidir quin acceptem per abans del dijous 13 de març.

  1. LOGÍSTICA

Als diferents actes sempre tenir un full per recollir dades dels possibles voluntaris que vulguin col·laborar.

Tenir fitxades associacions i gent que pugui deixar taules, cadires, transport…. S’enviarà un full per preguntar qui pot deixar algun toldo, projector…)

Sempre tenir a punt fulletons de propaganda.

Es vol contactar amb les escoles per treure una taula i cadires el 25 de maig.

ALTRES:

– Es demana que tothom que tingui alguna proposta, ja sigui a nivell col·lectiu o a nivell particular, la enviï a la comissió corresponent. També es demana que s’utilitzi el correu electrònic si alguna comissió té alguna cosa important.

– Marxa per la dignitat del 22 de març: S’accepta donar-li suport i també s’accepta participar-hi repartint octavetes i fent alguna acció senzilla que cal concretar (la parada que se’ns proposa és davant la Paeria).

– No es comenta si el dia 23 de març, dia mundial de l’aigua, es pot fer algun acte sobre el multireferèndum aprofitant que l’ajuntament organitza un acte a la Mitjana (si s’accepta: com hi podem participar?).

S’aproven les propostes de l’acta de les comissions de la permanent del 14 de febrer de 2014 amb les esmenes que s’han discutit i que queden escrites en aquesta acta.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

ENTITATS, COL.LECTIUS, CIUTADANES I CIUTADANS DE LLEIDA EN DEFENSA DELS SEUS SERVEIS PÚBLICS

%d bloggers like this: