[02] – Acta del 12 de febrer de 2014

ACTA DE L’ASSEMBLEA EN DEFENSA DELS SERVEIS PÚBLICS DE LLEIDA
12/02/2014
Assistents: Marea Groga, CGT, ERC, ICV, CUP, Indignats de Cappont, Casal Popular de Joves, Arran, Ecoxarxa, Ustec-stes, PAH, Comú, Som lo que Sembrem, SEPC, Dones Lleida i Emi a títol personal.
Lloc: Coordinadora ONGD i aMS

  1. Buscar un logo i un lema per centrar el tema en l’aigua.

Acordem que el logo ha ser alguna cosa que ens identifiqui per sempre i que es relacioni amb el tema de la municipalització dels serveis públics. El Guille li ha proposat a una noia que té coneixements de disseny gràfic per a que ho faci.
Pluja d’idees que serveixi per a que la noia el pugui fer:

  • la recuperació dels serveis públics per part de la ciutadania
  • la idea del procés participatiu
  • que és una acció col·lectiva
  • re-apropiació d’allò comú, el poble recupera el servei que està en mans de l’empresa privada.

Lema consensuat: L’AIGUA ÉS NOSTRA, RECUPEREM-LA!!

2. Decidir si ho fem conjuntament amb la campanya del Multireferèndum.

Es debat a l’entorn d’aprofitar les sinergies i complicitats amb la campanya del Multireferèndum, ja que, precisament a través de la plataforma AIGUA ÉS VIDA, s’inclou a la consulta una pregunta sobre l’aigua basada en el debat de la re-municipalització. Tothom esta d’acord en aplegar esforços en aquest sentit que ens permet també aprofitar una feina important de logística i participar del
multireferèndum. En el cas de Lleida, s’acorda posar el focus essencialment en el debat sobre la municipalització de l’aigua que obre la porta al debat sobre les privatitzacions en el seu conjunt i la defensa dels serveis públics.
Per a més informació d’aquest tema:

http://www.somloquesembrem.org/

3. Constitució de la Comissió Permanent .

S’acorda i es ratifica la constitució d’una comissió permanent en la qual hi haurà com a mínim una persona membre de les altres comissions i on es posarà en comú tota la feina i propostes que sorgeixin del treball de cada una de les altres comissions. Aquestes comissions són les següents:
a) Difusió
S’encarregarà de fixar un calendari de les accions, de les possibles xerrades per fer una mica de pedagogia, fer un llistat de diferents organitzacions, entitats i col·lectius amb qui anar a parlar etc… i establir contacte i fer trobades conjuntes amb ells per difondre els objectius de la campanya. També s’encarregarà de fer una proposta de calendarització de tots els actes sorgit en l’assemblea per tal d’anar
fent la difusió pertinent als col·lectius i a la ciutadania. Establir el full de ruta fins al dia de la consulta.
Membres:
Pau
Ruben
Agus
Gemma
b) Logística
Estudiar les possibilitats dels espais on es podran fer les votacions abans del 25 maig. Preparar conjuntament amb els del multireferèndum el material que farà falta, urnes, paperetes, taules, etc.
Membres:
Raquel
Victòria
c) Comunicació
Pensar en les estratègies de comunicació que tenim a l’abast per fer difusió de la campanya. Es plantegen dos nivells:
<> Interna: Actualment es veu com la prioritària per engrescar a la gent. Es planteja iniciar una campanya de mails als contactes per que se’n faci i col·laborin.
<> Externa: Aconseguir que la consulta no sigui una notícia sinó un tema. S’ha obert un mail específic per enviar documents als mitjans de comunicació, cartes al directors, articles d’opinió…., xarxes socials (Facebook, twiter…), fer octavetes explicant la campanya i repartir-les…
Membres:
Gerard
Josep Maria
Noe
Agus
d) Voluntaris
Malgrat que és feina de cada entitat i persona membre de l’assemblea buscar els voluntaris en el seu entorn col·lectiu es necessita aquesta comissió per coordinar, tenir una base de dades en forma de graella on registrar els voluntaris, organitzar els voluntaris el dia de la consulta, recordar-los-hi i demanar el compromís a les persones voluntàries per a que puguem comptar amb ells el dia de la consulta.
Membres:
Anna
Carlos Gonzàlez
e) Tresoreria
Buscar maneres d’ autogestionar-nos i autofinançar-nos perquè serà necessària la disponibilitat de recursos econòmics. Algunes idees:
<> demanar a la ciutadania que col·labori.
<> campanya plataformes de micromecenatge tipo goteo o verkami .
<> aportacions voluntàries dels membres de l’assemblea.
<> aportacions de les entitats i col·lectius.
Membres:
Raquel
Victòria
f) Organització interna:
Redacció d’actes , dinamització assemblees, recordar ordre del dia, cohesionar assemblea….
Membres:
Carme

4. Portaveus

La comissió permanent serà l’encarregada d’escollir i nomenar dos portaveus de l’Assemblea però sempre tenint en compte que en qualsevol cas, per necessitat, tots i totes haurem de fer de portaveus. S’acorda que les persones que facin de portaveus no siguin caps visibles d’organitzacions polítiques.

5. Funcionament:

S’acorda fer reunions de la comissió permanent (com a mínim amb un membre de cada comissió) cada 15 dies. Així mateix també s’acorda fer assemblea oberta a tothom cada 15 dies. Amb la qual cosa, una setmana hi haurà comissió permanent i l’altra assemblea oberta. Les properes trobades seran:
<> Comissió permanent: dilluns 24 de febrer a les 19.00 a la Coordinadora de ONGD i aMS.
<> Assemblea oberta: dimecres 5 de març a les 19.00 a la sala de juntes del Rectorat (l’espai el demanarà la Noe).

De cara a les properes assemblees ens comprometem a portar els deures fets.

6. Varis:

– L’elecció de la pregunta queda totalment descartada perquè serà la plataforma Aigua és Vida que dins el multireferèndum decidirà quina pregunta es fa. Quan estigui concretada ho farem saber.

– El Guille s’encarregarà d’obrir un googlegrups per tal de dinamitzar la comunicació interna entre els membres de l’assemblea.

– El Rafa planteja que des de l’Assemblea hem d’aprofitar els diferents espais de lluita popular que es generen en diferents àmbits per adherir-nos, donar suport i treballar conjuntament amb altres accions. Creiem que és una tasca que pot assumir la coordinadora de marees ja que el nostre objectiu comú es centrar-nos en la consulta. Tot i així sempre hi donarem suport a qualsevol acció que es generi
a la ciutat de Lleida en defensa dels drets socials de la ciutadania.

– L’Emi proposa que de cara a la recollida dels vots per al dia de la consulta tinguem en compte que coincideix amb l’Aplec i que és un bon moment per fer difusió de la campanya i també per recollir molts vots perquè hi ha una alta participació de la població lleidatana en aquest acte. Tot i la dificultat que hi pot haver per muntar urnes en un espai com aquest s’hauria d’estudiar la seva viabilitat.

– La Gemma ens recorda els actes que tenen preparats des de Dones Lleida per denunciar la llei de l’avortament. Hi ha a les 18h al jutjat de guàrdia una acció autoinculpatòria, a les 19.00 a la catedral una concentració i a les 20.30 al Casal de Joves Monòlegs de la Vagina. Podeu consultar més informació a:
http://doneslleida.blogspot.com.es/

– El Gerard incideix en la necessitat que cada col·lectiu representat en aquesta assemblea s’encarregui de fer campanya via xarxes socials a favor de la consulta i faci difusió de totes les trobades, informacions i accions reivindicacions que vagin sortint en tot el procés.

– Davant les entitats que participen per primer cop en aquesta assemblea demanem el compromís explícit per saber si hi formen part de l’Assemblea en Defensa del Seveis Públics de Lleida:
Iniciativa per Catalunya confirma que si
El Comú ja ens donarà resposta
ERC ja ens donarà resposta
L’Ecoxarxa ja ens donarà resposta

A les 21.00 donem per finalitzada l’assemblea oberta i ens emplacem al dimecres, 5 de març a les 19.00 a la Sala de Juntes del Rectorat de la UDL.

Assemblea en Defensa del Serveis Públics de Lleida

Deixa un comentari

ENTITATS, COL.LECTIUS, CIUTADANES I CIUTADANS DE LLEIDA EN DEFENSA DELS SEUS SERVEIS PÚBLICS