[03] – ACTA COMISSIÓ PERMANENT 24 FEBRER 2014

Acta Comissió Permanent (ADSP) 24-02-2014

Comissions assistents: difusió, voluntaris, comunicació, logística i tresoreria.

  1. DIFUSIÓ

La proposta s’articula en 4 línies de treball bàsic que poden ser complementàries i simultànies amb el temps. Una sobre la base de la difusió i socialització del debat de manera més amplia i oberta possible, i una segona fase de recollida de vots que també ha d’anar acompanyada del debat entorn als serveis públics i a la seva privatització.

Les accions prèvies de difusió han d’anar de la mà de la comissió de difusió. Ens caldrà de manera immediata tríptics, que expliquin breument què volem i quan serà la consulta, per quan fem els contactes i reunions amb les diferents organitzacions, col·lectius i persones.

Per últim, haurem de sincronitzar bé tot aquest desplegament amb el multireferèndum i les dates que es fixin per difondre i promoure aquesta iniciativa.

Els eixos bàsics que preveiem:

1.- Reunions als barris:

Des de la comissió havíem preparat una calendarització de les accions, tant pel que fa a la socialització de la campanya com pel que fa a la recollida de vots i fer parades informatives a la ciutat on es puguin repartir tríptics que expliquin la campanya. En aquest calendari també contemplàvem les dates de reunions amb els diferents agents socials de cada barri establint una reunió informativa cada dimecres en un barri diferent. Finalment, hem consensuat que per tal d’implicar les associacions de veïns en la campanya, podem fer una reunió amb elles explicant-los-hi tot i que siguin elles mateixes les que convoquin a les diferents entitats del seu barri per ho coneguin i en facin difusió. En el cas que no ens en sortim perquè la seva resposta no és l’esperada, aleshores activarem el primer pla: convocar nosaltres mateixos a totes les entitats de cada barri i fer la difusió. La comissió ja hem fet el buidatge de les entitats de cada barri.

Així, hem quedat que convocarem a totes les associacions de veïns a través de la FAV, que ens permet arribar a totes les associacions de veïns, i els hi explicarem la campanya engrescant-los a reunir-se amb les entitats socials de la seva zona. La nostra proposta de data serà el 12 març a les 19.30. Des de la comissió ens encarregarem de contactar amb el president de la FAV per convocar reunió. De cara a aquesta reunió es podrien buscar dades per comparar el preu de l’aigua a Lleida, abans i després de la privatització. També veiem necessari que a aquesta reunió pugui venir gent que controla el tema del multireferèndum per poder explicar d’una manera pedagògica i amena el perquè de la campanya de l’ADSP amb el multireferèndum.

2.- Parades informatives al carrer major

Proposem muntar parades informatives al carrer major un cop per setmana a partir de quan tinguem el material que prepara la comissió comunicació. Cal que aquest material sigui senzill, sintètic i entenedor. La parada es pot muntar en dissabte preferentment però també parlem de la necessitat d’aprofitar el mercat de l’horta a la plaça Sant Joan que és el primer diumenge de cada mes i també anar algun diumenge al mercat d’antiguitats de Rambla Ferran.

3.- Recollida de vots

Començarem la recollida de vots un mes abans de les europees (25 de Maig), i proposem fer-ho un cop per setmana (dissabte), a un barri per setmana + Carrer Major. Hem de tenir en compte que hi ha dies claus com els dissabtes al mercat Pardinyes, i els dies de festa major.

La recollida de vots començarà el 23 d’Abril (com els del Multireferèndum) i proposem muntar dues paradetes: una al carrer major (l’IEI/Plaça Sant Joan/Porxos Principal/Paeria/Carrer Cavallers…) i l’altra al costat de la Biblioteca Pública. Necessitarem gent que es comprometi a fer torns durant bona part del dia. Demanarem permís a nom de l’Agus. Si ens el deneguen proposem desobediència i fer-ho igualment encara que no descartem demanar un petit espai a alguna de les entitats socials que tinguin paradeta aquell dia o fer una paradeta mòbil i passejar-se per Lleida.

Així, el calendari de recollida de vots quedaria:

23 abril: Carrer Major i rambla Aragó

26 abril: Carrer Major i mercat pagesos Pardinyes

3 maig (fira titelles): Carrer Major i Cappont

10 maig: Carrer Major i Camps Elisis

17 maig: Carrer Major i Bordeta

23 maig: Instituts

26 maig: Col·legis electorals i valorar l’Aplec

Aquesta és la nostra proposta però pel tema de recollida de vots hem de parlar amb els del multireferèndum per treballar conjuntament. En funció del que tinguin pensat acabem de decidir. En general durant tota la campanya haurem d’acoblar les nostres dates i propostes amb la gent del multireferèndum. De fet, de manera oficial ja, nosaltres com ADSP som una entitat més que participa i recolza la campanya del multireferèndum

4.- Jornada de debat/formació

En un principi volíem fer una jornada formativa amb uns ponents però finalment proposem una jornada lúdic-reivindicativa-formativa en un lloc públic: al Parc de l’Aigua. Coincideix amb la recollida de vots al barri de la Bordeta i proposem fer una jornada on les famílies puguin venir amb la canalla. Hauríem de contactar amb gent que pugui fer algun tipus d’animació. I paral·lelament a tot això fer les xerrades debat amb gent d’aigua és vida (estan disposats a venir) del poble d’Alfés que han remunicipalitzat l’aigua i algú més. L’acte es faria el 17 de maig . Haurem de demanar permís per utilitzar l’espai, pensar en els punts de llum per posar música i utilitzar micròfons….

  1. COMUNICACIÓ

Documents: Ja estan en marxa tant el díptic com el tríptic. Falta acabar de polir-lo i ja estarà enllestit. S’ha pensat fer un díptic amb un text una mica més senzill i més “propagandístic” i un tríptic per a que la comissió de difusió ho porti a les reunions

Cartell: Fer un cartell genèric que duri tota la pre-consulta i el puguem utilitzar als diferents actes, com a línia estètica d’octavetes…, que situï la demanda, etc… però s’ha de consensuar el tipus de disseny i què hi posem (potser no seria gaire bo fer un cartell a part que parli del multireferèndum; es pot usar els del multireferèndum pel 25M i un altre “nostre” de l’ADSP).

Xarxes social: la Noe ha creat facebook i twitter i el Josep Maria un blog per tal d’interactuar amb tothom. Seria convenient donar la contrasenya a un membre de cada comissió per tal que tothom en qualsevol moment pugui publicar informació important.

Correu: el googlegroups i el correu intern el gestiona l’Agus. A partir de ja s’ha de fer una bona difusió intensa, ja que no tenim gaire temps.

Premsa: Notes i relació amb la premsa: s’encarrega la Joana.

Criteris compartits de gestió de les xarxes: Hem de fer-ne una gestió molt intensa perquè així seran els 3 mesos previs a la consulta. En aquest sentit, la Noe lidera la gestió de FB i Tw però tots hem d’estar pendents i puntualment podem penjar continguts quan ella no pugui. També han de ser un espai generador de discurs i continguts. En aquest sentit ens podem aprofitar constantment dels continguts de col·lectius com Aigua és vida (molt actius a les xarxes) o el Multireferèndum. Als quals els haurem de replicar força.

Transparència: Explicar a les xarxes immediatament (o quan puguem) els temes sortints de l’assemblea, generar motivació, penjar fotos d’assemblees, etc.

Difusió: Recordar als col·lectius i a la persona responsable de comunicació de cadascun dels grups que es facin seu tot el que traiem i en facin difusió. L’Agus ho anirà recordant, en general, a través de la llista interna, com ja ha fet.

CUP, Cappont i 15M ja ho fan.

CGT: només tenen web i ja ho fan.

Ustec: els hi recorda l’Agus.

Casal de Joves: els hi recorda el Gerard.

Marea Lila: els hi recorda el Gerard.

Arran: els hi recorda el Gerard.

Marea Groga: els hi recorda l’Agus.

SEPC: els hi recorda el Gerard.

Ecoxarxa: els hi recorda el Josep Maria.

ICV: els hi recorda l’Agus.

Roda de premsa: el dia 6-7 març per explicar qui som. Proposem fer venir a algú del multireferèndum per explicar-ho millor i nosaltres fer l’apunt de Lleida.

  1. COMUNICACIÓ VOLUNTARIS

En primer lloc cal conèixer la normativa sobre la possibilitat d’aconseguir el cens electoral i també les distàncies i opcions per muntar les nostres taules. Potser els companys d’ERC o ICV ho podrien esbrinar. De tota manera cal recordar que el tram d’edat entre els 16 i 18 anys no surten al cens electoral i les persones immigrades tampoc. Amb la qual cosa haurem de fer quelcom al respecte per subsanar aquest inconvenient. De totes maneres tota la logística del sistema de gestió de vots i demés pel dia 25M hem de contactar amb la gent del multireferèndum que són els que ho tenen controlat per tal de no duplicar feina

Cal fer una campanya molt amplia per tal d’aconseguir voluntariat. Mitjançant les xarxes socials es pot informar i demanar col·laboració, estaria bé tenir un pestanya a la pàgina del multi referèndum i altres xarxes socials on apuntar-se (hi pot dir “Jo vull col·laborar”). Calculem que en podem necessitar uns 126 ja que hi ha 21 meses electorals i hauríem de poder posar 2 persones per taula fent un mínim de tres torns. També es pot acotar una mica l’horari. També en els diferents documents que es preparin des de la comissió comunicació (octavetes, díptics, tríptics, cartells…) es podria demanar persones voluntàries per col·laborar el dia de la votació pel multireferèndum i altres tasques que sorgeixin.

Possibilitat de crear una base de dades de voluntaris i, si cal, els podem oferir la possibilitat de tenir una acreditació com si anessin d’interventor o apoderat d’un partit a les eleccions.

Ens sembla molt positiva la proposta de tenir una urna a l’APLEC que, fins i tot, podria ser mòbil.

  1. TRESORERIA

Vendre: xapes, adhesius…amb el logo de l’ADSP. Demanar la màquina de fer xapes a la gent de la PAH.

Demanem una primera aportació a totes les entitats que participem ADSP. Es podria demanar, per començar, un mínim de 2-3 euros.

Passar el pot sempre als diferents actes que fem.

Per començar, els indignats de cappont ens poden fer un préstec (a un interès molt baix jajajaj).

Es pot demanar a les entitats que es facin càrrec, si poden, de fer una certa quantitat de fotocòpies (s’enviaria l’arxiu per fotocopiar a tothom) i així estalviar-nos costos.

Idees: muntar un tast d’aigües; vendre una mena de terreta reciclada amb una ampolla d’aigua, terra i llavors no transgèniques de plantes aromàtiques (som lo que sembrem ens podria vendre??).

  1. LOGÍSTICA

Surten molts dubtes respecte a la infraestructura. Hem de saber quina part tenen pensada els del multireferèndum i concretar i treballar conjuntament per tal de no solapar-nos.

Als diferents actes sempre tenir un full per recollir dades dels possibles voluntaris que vulguin col·laborar.

Tenir fitxats associacions i gent per a que ens pugui deixar taules, cadires, transport….

Sempre tenir a punt fulletons de propaganda.

URGENT:

  • Aclarir dubtes de infraestructura amb els del multireferèndum pel que fa a la recollida de vots; ubicació de les taules, etc…

  • Engrescar a la gent urgentment per disfressar-nos el dissabte de carnestoltes!!!!Repartir octavetes utilitzant el dibuix del Guille per una banda i el text del tríptic per l’altra. i portar una pancarta amb el lema de la nostra campanya. Necessitem entre 10-15 persones mínim. Disfressa de gota d’aigua.

  • Començar a difondre l’assemblea oberta del 5 de març (19h Rectorat) a Xarxes i Premsa (Noe i Joana). Parlar amb gent multireferèndum per si tenen disponibilitat a venir i fer la roda de premsa.

Deixa un comentari

ENTITATS, COL.LECTIUS, CIUTADANES I CIUTADANS DE LLEIDA EN DEFENSA DELS SEUS SERVEIS PÚBLICS